google-ads-kupon-1200-gdzie-haczyk

Kupon Google Ads – kupon Adwords – teraz, aż 1200 zł. Gdzie jest haczyk?

Kupony Google Ads – troszkę historii

Google od dawna stosuje kupony Google Ads, tzw. kupony promocyjne, by zachęcić nowych, nieprzekonanych użytkowników do skorzystania z systemu reklamowego Google Ads. 

Często jest to na tyle opłacalna zachęta finansowa, że potrafi przekonać nieprzekonanych.

Jak działa kupon Google Ads?

Aby dostać od Google kwotę promocyjną trzeba spełnić określone warunki.

Do tej pory te warunki to:

  • nowe konto Google Ads dla danego klienta (nie starsze niż 14 dni)
  • wydanie na reklamę odpowiedniej kwoty w 30 dni 
  • brak innych promocji zastosowanych na koncie
  • konto Google Ads w kraju, w którym są dostępne kody promocyjne

Co jakiś czas zmieniają się zasady przyznawania i zmieniają się kwoty kuponów. 

Kwoty różnią się w zależności od kraju. Kiedyś też, różniły się w zależności od tego, czy użytkownik otwierał konto Google Ads sam, czy konto tworzyła agencja. Kwoty też były różne jeśli agencja była “zwykłym” Partnerem programu Google Ads (niższe), czy też była Partnerem Premium (kwoty kuponów wyższe).

Przez ostatnie miesiące nowe konta w Polsce otrzymywały kupon 375 zł. Niezależnie od tego, czy nowy klient tworzył konto sam czy zlecał to działanie agencji należącej do Programu Google Partners.

Wszyscy dostawali kupon automatycznie w tej samej wysokości.

Dlaczego kupon Google Ads przyznawany jest automatycznie? 

Prawdopodobnie dlatego, że w ostatnich latach, skala nadużyć i oszustw “na kupony” wymknęła się spod kontroli. 

Swego czasu rynek handlu kuponami kwitł i miał się bardzo dobrze. W przeszłości Kupony dostawały tylko agencje ze statusem Partnera. A żeby zostać Partnerem Google trzeba spełnić określone wymagania i trwa to minimum 3 miesiące. Czasem dłużej. 

I kiedyś, to były kody, które samodzielnie wpisywało się na koncie w odpowiednim miejscu. Można więc było taki kupon z kodem dostać, lub kupić od kogoś “z zaprzyjaźnionej” agencji.

Pamiętaj!
Obecnie kupony promocyjne przyznawane są na kontach Google Ads AUTOMATYCZNIE.

Nie można kuponu Google Ads (Adwords)  kupić, nie można go dostać.
To algorytm bada konto Google Ads i sprawdza czy spełnione są wszystkie wymagania, by kupon został przyznany.

Kupon Google Ads – nowa promocja od lutego 2022 roku

Google ogłosiło, że od lutego 2022 roku zaczynają obowiązywać nowe zasady przyznawania kuponów promocyjnych Google Ads.

Ma to ścisły związek z “odświeżonym” całym programem Google Partners. 

Krótko mówiąc, zdobycie statusu Partnera to wyróżnienie dla agencji. Może do niego przystąpić “agencja” taka jak moja, czyli ja sama jestem “agencją”. 

Może do niego przystąpić agencja zatrudniająca 50 specjalistów Google Ads.

A samo Google mów o tym tak:

Przyznając status Partnera Google, potwierdzamy, że Twoja agencja maksymalizuje sukces kampanii swoich klientów, stymuluje ich rozwój dzięki zarządzaniu ich kampaniami, a także ma certyfikaty potwierdzające umiejętności i doświadczenie w dziedzinie Google Ads.

Ładnie brzmi prawda?

To wróćmy do nowych zasad przyznawania kuponów.

Po pierwsze, wszyscy którzy spełniają wymagania dostają teraz w lutym 2022 roku informację, że nadal są Partnerami Google. Zwykłymi lub Premium.

Z tą informacją powiązana jest informacja o nowy zasadach przyznawania kuponów.

Zasady przyznawania kuponów Google Ads od lutego 2022

  1. Zwiększa się kwota promocyjna ze 100 € do 500 € (lub równowartość w walucie danego kraju). W Polsce ma to być 1200 zł.
  2. Zwiększa się czas z 30 na 60 dni, jaki konto ma na wydanie kwoty odpowiadającej kwocie promocyjnej.
  3. Kupony promocyjne będą tylko u Partnerów i Partnerów Premium Google.
  4. Bez zmian pozostaje fakt, że konto Google Ads musi być nowe i pierwsze wyświetlenie reklamy na tym koncie miało miejsce w ciągu ostatnich 14 dni.

Kupon Google Ads (kupon Adwords) teraz, aż 1200 zł. To gdzie jest haczyk?

Zawsze podchodzę z rezerwą do sytuacji, w których ktoś mi mówi, że da mi coś za darmo.

Nie ma nic za darmo. Zawsze płacisz. Czasem, pieniędzmi albo doświadczeniem.

I tak też jest w tym przypadku.

Nowe promocyjne kupony Google Ads mają mocno zachęcić:

  1. Agencje do pozyskiwania nowych klientów
  2. Nowych klientów do przekonania się, że Google Ads jest dobrym narzędziem do reklamy

Ładnie.
Ale gdzie ten haczyk?

  1. Najpierw musisz się zdecydować, że wydasz na reklamę 1200 zł. jeśli tyle chcesz potem dostać. Kupon działa tak, że jak wydasz 800 zł w 60 dni, to przyzna Ci w promocji 800 zł. Najprościej mówiąc – dostaniesz tyle ile najpierw wydasz, ale nie więcej niż 1200 zł.
  2. Musisz uruchomić kampanię przez skorzystanie z usługi Partnera Google, czyli musisz mu zapłacić za prowadzenie kampanii. Nie dostaniesz kuponu jak uruchomisz sobie konto sam. Czyli trzeba doliczyć kwotę za obsługę prowadzenia kampanii Google Ads. (300-1000 zł za miesiąc).
  3. Partner Google z którym zdecydujesz się na współpracę, musi spełniać wszystkie formalności dotyczące konta i mieć wszystko co trzeba ustawione i włączone. Mały błąd, niedopatrzenie może spowodować, że system nie przyzna kwoty promocyjnej.
  4. Od utworzenia konta, w ciągu 14 dni muszą na nim ruszyć reklamy.
  5. Google ostrzega Partnerów, by nie było takich sytuacji, że nowe konta wydają kwotę promocyjną, a potem przestają działać. Wtedy przyznawanie kuponów zostanie dla takiego Partnera ograniczone.

To opłaca się ta promocja w Google Ads czy nie?

Najczęściej kupon Google Ads, czyli kwota promocyjna, jest jakąś zachętą do rozpoczęcia działań reklamowych z Google Ads. Pamiętaj jednak, że nie jest to krótka akcja promocyjna i że wydasz 1200 zł, a potem dostaniesz od Google 1200 zł, a potem zrezygnujesz. 

Kampanie Google Ads to proces i wiele przygotowań zanim kampania ruszy. 

Jeśli jesteś całkiem nowym klientem, to powinieneś uruchomić analitykę, skonfigurować konwersje, przygotować dobrze strony sprzedażowe, pomyśleć nad zdjęciami czy banerami reklamowymi… O wielu małych elementach nawet nie wspomnę, bo nie o przygotowaniach do kampanii jest ten tekst.

Opłaca się skorzystać z kuponów promocyjnych Google Ads jeśli się do tego dobrze przygotujesz. Przygotujesz siebie i stronę. 

Jeśli chcesz się rzucić na promocje, bo “dają” 1200 zł, to może to być nieudana próba, która tylko zniechęci Cię do reklam w Google Ads.

Linki:

Informacje o programie Google Partners:
https://support.google.com/google-ads/answer/9029203hl=pl&visit_id=637803809690775096-577843905&rd=2#badge

Jak uzyskać status Partnera Google lub Partnera Premium:
https://support.google.com/google-ads/answer/9702452

.