4-sposoby-jak-zaczac-z-google-ads

4 sposoby jak zacząć Google Ads

4 drogi – JAK ZACZĄĆ używać Google Ads 

Zanim podejmę działanie – sprawdzam, planuję, szukam dziur w całym.
Czasem mnie to uchroni przed wpadką, czasem mi to utrudnia podjęcie decyzji. 

Zastanawiasz się czy używać reklam Google Ads do promowania swojego biznesu, sklepu czy usługi? Nie wiesz jak  się do tego w ogóle zabrać?
Czy zacząć samodzielnie czy komuś zlecić? Jakie są ZA i PRZECIW różnych sposobów jakie można wybrać?

Mam dzisiaj dla Ciebie krótką ściągę. 

Generalnie są 4 drogi i to TY wybierasz!

RÓB TO SAMODZIELNIE 

Google mówi tak:

Zakładasz konto. Podpinasz kartę płatniczą. Uruchamiasz kampanię. Zdobywasz klientów. Masz zadowalający zwrotu z inwestycji. 

Ja mówię:

To tak nie działa. Trzeba się tego nauczyć, testować, popełnić błędy i odnosić sukcesy. To jest proces. Czasem bardzo kosztowny.

Możesz nauczyć się od kogoś, albo iść na szkolenie, albo kupić kurs online. 

Zaleta: Nikt nie zna Twojego biznesu tak dobrze jak Ty sam. Najlepiej wiesz co i jak reklamować. Masz 100% kontroli nad tym kampaniami, słowami, ustawieniami. Panujesz nad wszystkim.

Wada: Ta metoda wymaga czasu. Kilkanaście, a może kilkadziesiąt godzin czytania i nauki na sam początek. Zwłaszcza jak coś nie zadziała i trzeba szukać rozwiązania. Potem, może kilka godzin w tygodniu, a może kilka w miesiącu. W zależności od budżetu jaki masz, czyli w zależności od ilości kampanii na koncie. 

Aha, i na bieżąco trzeba śledzić zmiany w działaniu systemu. Bo drugie imię Google, to ciągłe zmiany. 

SUPPORT GOOGLE – EKSPERT z GOOGLE

Możesz skorzystać z pomocy dedykowanego opiekuna z supportu Google.  Razem z nim założysz konto i utworzysz pierwszą kampanię.  

Określicie razem wysokość optymalnego budżetu. Dostaniesz też cenne wskazówki i informacje.

Zaleta: Nadal masz 100% kontroli. Dodatkowo otrzymujesz wsparcie i dobre rady. Nie musisz szukać materiałów i czytać godzinami, możesz zapytać i opiekun wytłumaczy Ci jak działają poszczególne funkcje w Google Ads. Opiekun pokaże Ci co poprawić i zarekomenduje odpowiednie dla Ciebie strategie.

Wada: Nadal wymaga to czasu. Na analizę działań i na konsultacje z opiekunem. Opiekun jest pracownikiem Google. A Google to firma, która zarabia na tym, że korzystasz z jej usług. Wiesz co mam na myśli? 

Musisz zachować czujność, testować proponowane rozwiązania i podejmować decyzje na podstawie wyników jakie osiągasz. Cały czas musisz się uczyć. 

AGENCJA 

Teoretycznie nie obchodzi Cię cała obsługa konta, update, zmiany, ustawienia, strategie ustalania stawek i inne wymagania jakie pojawiają się w trakcie pracy na koncie.. NIe musisz wiedzieć jak to wszystko działa, kiedy i co się zmienia – interesuje Cię wynik. Wielkość sprzedaży, ilość leadów czy telefonów do Ciebie.

Przy tej współpracy możesz otrzymać w prezencie od Google  kupon 375 zł. 

Zaleta: Interesuje cię tylko wynik. Nie musisz się uczyć, śledzić zmian w algorytmach i ustawieniach.  Stawiasz agencji warunki, przedstawiasz swoje oczekiwania co do zwrotu z inwestycji i jak wszystko idzie dobrze, to raz na miesiąc poświęcasz godzinkę na analizę wyników i zapoznanie się z raportem.

Wada: Za obsługę agencji musisz zapłacić. Najczęściej jest to najdroższa opcja. Zawierając umowę często nie wiesz, kto będzie prowadził Twoje kampanie. Nie masz na to najczęściej żadnego wpływu. Rozmawiasz z handlowcem wyspecjalizowanym w sprzedaży. A kampanie będzie prowadził albo specjalista z 5 letnim stażem albo praktykant czy junior, który będzie się uczył „na Tobie”. To zrozumiałe, że każdy gdzieś kiedyś zaczyna i musi nabrać doświadczenia. Tylko dlaczego na Tobie? Często, junior uczy się pod bacznym okiem specjalisty, ale nie zawsze. Nie masz na to wpływu. Nie masz nad tym kontroli. 

W agencji pracują ludzie i jak w każdej pracy, dzisiaj są, a jutro odchodzą.

Może się zdarzyć, że co chwilę Twoim kontem będzie się zajmował ktoś inny. Warto na to zwrócić uwagę.

FREELANCER  

Teoretycznie, tak jak w przypadku wybrania agencji, nie obchodzi cię prowadzenie konta. Nie uczysz się ciągle zmieniających się zasad. Ustalasz warunki współpracy i poświęcasz minimalną ilość czasu na czytanie raportów. Pod warunkiem, że wszystko idzie zgodnie z planem i wyniki są dla CIebie zadowalające. 

Wada: Freelancer najczęściej zajmuje się wąską dziedziną, czyli np. tylko Google Ads. Jeśli szukasz kompleksowej obsługi swojego biznesu w jednym miejscu, to, to nie jest rozwiązanie dla Ciebie.  Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu Fanpage, reklam na Facebooku czy Instagram, czasem potrzebujesz programisty, a może jeszcze chcesz zlecić pozycjonowanie, to freelancer nie jest dla Ciebie. 

Druga rzecz, to jak się przestaniecie „dogadywać” i coś pójdzie nie tak, to nie masz możliwości poproszenia o zmianę specjalisty jak w agencji. Musisz szukać całkiem nowego podwykonawcy. 

Zaleta: Najprawdopodobniej koszt obsługi jest mniejszy niż w agencji. Nie trafisz po drodze na handlowca. Z tą samą osobą rozmawiasz podczas pierwszej rozmowy i podczas ustalania szczegółów i potem podczas współpracy. Od początku do końca wiesz, kto będzie prowadził Twoje kampanie i już na początku możesz ocenić, czy nadajecie na tych samych falach. 

To jak w skrócie. Każda z tych 4 dróg ma swoje plusy i minusy. Każdemu odpowiada coś innego. I każdy ma prawo iść swoją drogą!

 Koniecznie daj mi znać – która z dróg najbardziej do Ciebie przemawia, tak na pierwszy rzut oka?

.