3-rodzaje-reklam-tekstowych-google-ads

3 rodzaje reklam tekstowych w kampaniach na sieć wyszukiwania

Reklamy tekstowe lekiem na całe zło?

Możesz znać zaawansowane ustawienia strategii ustalania stawek. 
Możesz mieć 100 tysięcy  budżetu.
Możesz mieć najniższe ceny na rynku.

Ale to reklama jest furtką do Twojej strony.
To reklama powoduje, że użytkownik kliknie i wejdzie na Twoja stronę. 
To reklamą musisz zachęcić, zaciekawić, przyciągnąć.

I masz na to ułamek sekundy!

Zastanów się, jak czytasz wyniki wyszukiwania jeśli czegoś szukasz. Co przykuwa Twoją uwagę? Co w tych reklamach przyciąga Twój wzrok? Co powoduje, że klikasz właśnie w ta, a nie inną?

A teraz wyobraź sobie, że tą esencję, tą unikalną ofertę, tą niesamowitą okazję, musisz zawrzeć w określonej ilości znaków.  Ze spacjami.

3 rodzaje reklam tekstowych w Google Ads:

  • rozszerzone
  • elastyczne
  • dynamiczne

Wszystkie typy reklam mają jasno określone przez Google wymogi techniczne (ilość znaków) i redakcyjne (np. spacje, kropki, znaki specjalne, duże litery itp.) 

Krótko o reklamie rozszerzonej 

Po pierwsze
to jedyna tekstowa reklama w której masz prawie 100% kontroli nad tym, co zobaczy odbiorca.

Po drugie,
nie wiem jak długo będzie jeszcze dostępna. Google ciągle coś zmienia w panelu, dodaje, zabiera i robi co chce. Mam już konta, na których nie mogę wybrać tego typu reklamy, bo Google bardzo, ale to bardzo faworyzuje reklamy elastyczne. 

Po trzecie,
reguła tej reklamy jest prosta: 30/30/30/90/90

Fajnie co?

Reklama tekstowa rozszerzona składa się z:

  • 3 nagłówków po max. 30 znaków
  • 2 tekstów reklamy po max po 90 znaków

Proste, prawda? 
To teraz napisz reklamę zachęcającą do odwiedzenia Twojej strony, czy kupienia Twojego produktu , zgodnie z tą zasadą. 

Czy reklama elastyczna rozciąga się jak guma?

Czy możesz zrobić z nią co chcesz? Dlaczego nazywa się elastyczna i czym się różni od rozszerzonej?

Ta i ta wydaje się być jakaś taka rozbudowana i obszerna…
(Reklama rozszerzona jest taką bogatszą wersją bardzo starego typu zwykłej reklamy tekstowej sprzed paru lat.
Kiedyś były 2 nagłówki i 2 teksty reklamowe…)

Pamiętasz z opisu powyżej?
Reklam rozszerzona ma „wzór” 30/30/30-90/90 
W skrócie 3×30 (nagłówki) + 2×90 (teksty)

A reklama ELASTYCZNA zachwyci Cię swoimi możliwościami!
Jej „wzór” to: 15×30 (nagłówki) + 4×90 (teksty)
Co oznacza ni mniej ni więcej jak:

  • min 3, a max 15 nagłówków po 30 znaków
  • min 2, a max 4 teksty reklamowe po 90 znaków

To co? Napisz dzisiaj wzór reklamy swojego biznesu wg. nowego wzoru 🙂 

Wrzucasz więc wszystkie pomysły do „jednego worka” czyli jednej reklamy i Google automatycznie zestawia je ze sobą tworząc ilość kombinacji, której nawet nie chce mi się policzyć 🙂  

To ile to będzie kombinacji?  

Haczyk przy tym typie reklamy polega na tym, że jednak musisz użyć wyobraźni, jak te nagłówki i teksty reklamowe zostaną ze sobą pomieszane. 

Jak będzie brzmiało połączenie pierwszego i piątego nagłówka oraz drugiego i trzeciego tekstu reklamy? 
Czy będzie miało sens?
Może wyjść z tego niezły bigos.
Google chciało zapewne ulepszyć i ułatwić pracę a wyszło jak zawsze 

Tip 1

Bezpiecznie jest dodać minimalną ilość nagłówków i tekstów, by zbadać jak to zadziała. W raportach możesz zobaczyć większość kombinacji jakie zostanie utworzone.

Jednak Google faworyzuje i zwiększa szansę na poprawę skuteczności reklamy jeśli dodasz maksymalną ilość zasobów. (czyli wszystkie)  

Tip 2

Reklamy elastyczne:

  • dostosowują się do szerokości ekranu różnych urządzeń i dzięki temu zapewniają więcej miejsca do wyświetlania komunikatu potencjalnym klientom;
  • „oszczędzają” czas dzięki podaniu wielu nagłówków i tekstów reklamy, z których Google Ads tworzy odpowiednie reklamy dla Twoich klientów;
  • pomagają brać udział w większej liczbie aukcji).

Reklama dynamiczna jest nieobliczalna 

Zacznijmy więc od razu od wzoru.

  • Nagłówek reklamy „robi się sam”
  • Piszesz tylko 2×90 znaków tekstu reklamy 

Co to znaczy, że nagłówek „robi się sam”?
„Google Ads generuje nagłówek dynamicznie na podstawie treści Twojej witryny oraz wyszukiwanego wyrażenia, które spowodowało wyświetlenie reklamy…”

Najważniejszym z sygnałów, które służą do generowania nagłówka reklamy jest:

  • tytuł HTML strony 
  • zawartość, czyli treść Twojej witryny

Te reklamy najlepiej sprawdzają się w przypadku dobrze zoptymalizowanych stron, na których roboty Google mogą zidentyfikować tematykę i charakter treści. 

Taaak…, czyli pod warunkiem, że masz stronę fantastycznie zoptymalizowaną pod wyszukiwarki. 
To znaczy, wiesz już co to jest SEO i pozycjonowanie.
A twoje url’e i tytuły stron zawierają słowa kluczowe. 
I opisy na stronie jednoznacznie potwierdzają, o czym jest dana podstrona.
W innym przypadku trzymaj się od reklam dynamicznych z daleka.

Kiedy nie mają sensu i nie są zalecane?

  •  jeśli treść witryny zmienia się błyskawicznie, np. ze względu na codzienne oferty specjalne
  • nie działają w przypadku witryn z niektórych branż, np. farmaceutycznej czy hazardowej, lub witryn z treściami tylko dla dorosłych (to zakazana tematyka tak w ogóle w Google Ada)
  •  nie współpracują zbyt dobrze z witrynami w formacie, do którego Google Ads nie może uzyskać dostępu, czyli treści są w formacie Flash lub obrazu
  • nie działają z witrynami, w których dostęp do większości stron wymaga zalogowania się

To który format reklamy wydaje Ci się najbardziej przyjazny? 
Od którego typu reklamy zaczniesz przygodę z Google Ads?

.