ile-kosztuje-reklama-google-ads

Ile kosztuje prowadzenie kampanii Google Ads i dlaczego tak dużo?

Ilu freelancerów i ile agencji,  tyle znajdziesz modeli rozliczeń za usługę „prowadzenia kampanii Google Ads”.
Możesz przekopać internet i znaleźć bardzo różne oferty.

Jak się wycenia prowadzenie kampanii Google Ads?

Teoretycznie, wycena, to czas pracy nad kontem x stawka za godzinę.
Tylko teraz tak:

  • Każdy specjalista ma inną wiedzę i doświadczenie, co oznacza, że pracuje w innym tempie.  To co początkującemu zajmie godzinę, specjaliście zajmie 15 min.
  • Każdy specjalista i każda agencja inaczej wycenia swoją godzinę pracy.
  • Może być tak, że agencja liczy sobie dużo za godzinę, ale pracę wykonuje stażysta lub specjalista z małym doświadczeniem.
  • Freelancerzy liczą sobie za obsługę, ale każdy inaczej liczy godziny, które poświęca na pracę nad kontem.

Długo by pisać… czasem płacisz za godziny pracy, a czasem za wiedzę specjalisty i nie ważne ile czasu zajmuje mu praca…

Zmiennych jest tak dużo, że nie sposób obiektywnie porównać ze sobą wyceny z różnych agencji czy od różnych freelancerów.

Pomyśl sobie tak:

  •  ile weźmie od Ciebie hydraulik, jak przyjdzie naprawić Ci cieknący kran albo zatkane WC. U mnie ostatnio 50 zł za ok. 20 min pracy. 
  •  ile zapłacisz za wizytę u dentysty. Dla uproszczenia niech to będzie zwykłe wypełnienie (tzw. plomba), czyli pewnie od ok. 150 zł wzwyż
  •  ile zapłacisz za wymianę 4 opon na zimowe, co trwa max. 1h z wyważeniem, sprawdzeniem itd.

To ile zapłacę za to Google Ads?

Ceny w/w usług są bardzo różne, prawda? I tak samo jest z obsługą Google Ads.
Godzina pracy może kosztować 20 zł, ale może też kosztować 200 zł i więcej.

Ilość godzin potrzebna na przyzwoitą obsługę danego konta zależy od doświadczenia specjalisty oraz ilości i rodzajów kampanii. Czyli często zależy od wysokości budżetu jaki masz na reklamę. 

Przy małej kampanii, być może wystarczy 4-5 godzin pracy miesięcznie.
Przy dużej kampanii może być potrzebnych 20 czy 30 godzin.

Znowu bardzo dużo zamiennych. I co to znaczy “mała” a co “duża” kampania?

I prosta matematyka na koniec:

Jeżeli początkujący specjalista zarabia 20 zł/h i obsługa małego konta zajmie mu 5 godzin, to wyjdzie ok. 100 zł za obsługę. (za małe konto uznajmy takie z budżetem do 1000 zł miesięcznie)

Jeżeli powierzysz takie konto specjaliście, który liczy sobie 100 zł/h to wyjdzie Ci 400 zł miesięcznie za obsługę.

Jeśli pójdziesz do agencji, która liczy sobie ok. 200 zł za godzinę pracy specjalisty, to zapłacisz minimum 800 zł za obsługę.

Proste prawda? 

Tak jak w każdej innej branży:

  •  jak coś jest wg Ciebie tanie, to nie ciesz się, tylko zastanów się, czy potem nie zapłacisz 2x więcej za to, by ktoś posprzątał bałagan i zrobił wszystko od początku, tak jak trzeba.
  •  A jak coś jest dla Ciebie za drogie, to zastanów się czy nie przepłacasz i czy nie płacisz już „za markę i prestiż” danej agencji czy freelancera.
  • Jak nie wiesz, czy cena jest dobra, to pomyśl ile Ty zarabiasz (albo ile chcesz zarabiać) i przypomnij sobie hydraulika czy dentystę.

Jakie masz doświadczenie w tym temacie? Zbierałeś oferty? Jaki był rozrzut cen? 
Daj znać! Może napisać na ten temat obszerniejszy artykuł z przykładami wycen? Przydałby Ci się?

Podobne posty